Welcome Noorhapisah binti anuar ali   ( )  [ Sign Out ]    

^ Back to Top

If you are moving out, just terminate your account ... 

 

Register  ]   View Existing Transaction  ]

 to close your account and get deposit refunded (if available)

  About Closing of Account and Deposit Refund  Frequently Asked Questions

[ Click to show/hide FAQs ]

 

English Version

 

What is a closing account and refund deposit?
This is the function for consumer who wants to close their water supply account and deposit to be refunded. The consumer must be a registered online user and having account with SYABAS.

What is happen if supporting documents are incomplete?
The application will not be process if the supporting documents are incomplete.

How will SYABAS notified consumer for application of closing account and refund deposit?
Consumer will be notified either through short messaging service (SMS) or email.

How long is the process of application for closing account and refund deposit?
For closing account: three (3) working days
For closing account & refund deposit: twenty-one (21) working days


What are the required supporting documents for application of closing account and refund deposit by the individual premise owner?
Only photocopy of Identification Card (IC) or passport of the account holder.

Does consumer able to proceed with the application for closing account and refund deposit if account still having arrears?
No, SYABAS will not proceed with the process of closing account and refund deposit until consumer has settled all arrears.
 


Versi Bahasa Melayu


Apakah Tutup Akaun dan Pemulangan Wang Deposit?
Fungsi ini adalah untuk pengguna yang mahu menutup akaun bekalan air mereka dan mohon pemulangan wang deposit. Pengguna mestilah pengguna online yang berdaftar dan mempunyai akaun dengan SYABAS.

Apa akan berlaku jika dokumen sokongan tidak lengkap?
Permohonan tidak akan diproses jika dokumen sokongan tidak lengkap.

Bagaimanakah SYABAS menghantar notis pemberitahuan kepada pengguna untuk permohonan penutupan akaun dan pemulangan wang deposit?
Pengguna akan diberikan notis pemberitahuan melalui email.

Berapakah tempoh untuk memproses permohonan penutupan akaun bekalan air dan pemulangan deposit?
Untuk Penutupan Akaun: tiga (3) hari bekerja
Untuk Penutupan Akaun dan pemulangan deposit: dua puluh satu (21) hari kerja.


Apakah dokumen sokongan yang diperlukan untuk permohonan penutupan akaun bekalan air danpemulangan deposit oleh pemilik premis individu?
Yang diperlukan hanyalah salinan Kad Pengenalan atau passport pemilik akaun sahaja.

Adakah pengguna boleh meneruskan permohonan penutupan akaun bekalan air dan pemulangan deposit jika akaun mempunyai tunggakan?
Tidak, SYABAS tidak akan meneruskan proses penutupan akaun dan pemulangan deposit sehingga kesemua tunggakkan dibayar.

 

more ... Online Services we offer  Open new water account, close your account or change ownership

     

 

 

 

SYABAS Online Consumer Service Portal

 

 

All right reserved 2017. SYABAS Online Consumer Service Portal

Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd.

Browser Requirements : At least Internet Explorer 11/ Google Chrome/ Mozilla Firefox

Browser: Unknown Version: Unknown